Skocz do zawartości
Forum komputerowe PC Centre

HiTech in Canada

  • wpisów
    8
  • komentarzy
    9
  • wyświetleń
    72 289

100 milionów iPodów

darek_dade

711 wyświetleń

Czy podobaj± Ci się obrazki symbolizuj±ce rangi na Forum?  

  1. 1. Czy podobaj± Ci si? obrazki symbolizuj±ce rangi na Forum?

    • Tak, s± ¶wietne
      6
    • Tak
      1
    • S± takie sobie
      3
    • Nie
      2

Czas leci szybko. Bez wątpienia. Sam się zdziwiłem, gdy zobaczyłem, że ostatnią notkę napisanłem w lutym, prawie 3 miesiące temu. Szaleńcze tempo na studiach daje w kość, a naukę trzeba pogodzić jeszcze z pracą (zaczyna się zbieranie na opłacenie drugiego roku) i tym, że od czasu do czasu trzeba położyć się do łóżka. Przemija właśnie ostatni tydzień wykładów, dziś miałem ostatni test z niemieckiego (poszedł słabiutko, na szczęście nie tylko mi). ćwiczeń już nie ma, do domu wróciłem więc wyjątkowo wcześniej, bo w południe. Po lekkim obiedzie (sushi) wybrałem się na pierwszy w tym roku romantyczny spacer z aparatem (owoce naszej współpracy możecie zobaczyć <a href="http://darek.pccentre.pl/wczesna_wiosna_scarlett.rar

">tutaj</a>). Przed wyjściem postanowiłem wrzucić parę nowych kawałków na odtwarzacz. Okazało się, że miejsce na pamięci flash iPoda szybo się wyczerpuje. 4 GB zapełnia się szybko: dyskografia Metalliki i paręnaście innych albumów starczyło aby zakorkować odtwarzacz. Aby móc posłuchać nowej płytki Machine Heada i mojego nowego odkrycia - Three Days Grace musiałem wywalić jeden album zespołu Avenged Sevenfold (który średnio mi się z resztą podoba) i jeden album 30 Seconds To Mars. Coś za coś, powoli zaczynam żałować jednak, że nie zdecydowałem się na wersję Nano z pamięcią 8 GB, która też jest dostępna w czerwonym kolorze.

 

Pozostając przy iPodzie – firma Apple ogłosiła dziś, że sprzedała już 100-milionowego odtwarzacza z rodziny iPod. Od premiery pierwszego playera z wygrawerowanym nadgryzionym jabłuszkiem (listopad 2001) minęło już ponad 5 lat. Obecnie Apple panuje nad 75% rynku odtwarzaczy audio.

 

Przez ponad 5 lat powstało również 4000 różnych akcesoriów do iPoda, a 70% samochodów dostępnych w Stanach Zjednoczonych posiada stację dokującą do tego popularnego odtwarzacza. W listopadzie poprzedniego roku Apple podpisało również umowę z sześcioma liniami lotniczymi, aby te zaczęły umieszczać wtyczki do iPodów przy siedzeniach.

 

Co ciekawe, osobiście nigdy nie kupiłem żadnych akcesoriów do iPoda (są za drogie), ani nigdy nie czułem potrzeby podłączenia odtwarzacza do samochodu (tudzież fotela w samolocie).

 

Best Buy, czyli amerykańska sieć sklepów elektronicznych panująca na kanadyjskim rynku obok Future Shop, zrezygnowała z promocji typu „mail-in rebate”. Z czymś takim nie spotkałem się nigdzie w Europie, jest to praktyka stosowana tylko w Ameryce Północnej. Promocja polega na tym, że przy kasie płacimy pełną cenę produktu, a część sumy producent po bliżej nieokreślonym czasie odsyła na podany przez nas adres. Czekam już ponad 4 miesiące na dwa czeki po 20 dolarów, które należą mi się po kupnie dwóch odtwarzaczy Samsunga. Wcześniej kupiłem drukarkę laserową, czek na 15 dolarów dostałem po około dwóch miesiącach.

 

MiR pozwala sprzedawcom zareklamować produkt z zaskakująco niską ceną. Często jedynie drobnym maczkiem pod promocyjną ceną widnieje informacja, że przy kasie płacimy normalną cenę, natomiast różnicę pomiędzy nią a ceną reklamowaną dostaniemy za pewien czas pocztą. Nie znam nikogo, kto lubiłby ten typ promocji.

 

Pomimo że w Best Buyu zakupów raczej nie robię, to cieszy fakt, że sprzedawcy zaczynają zdawać sobie sprawę, że MiR nie jest skutecznym sposobem do zachęcania konsumenta do kupna danego sprzętu. Jeszcze lepiej byłoby gdyby koniec dla promocji tych powiedział jeszcze konkurencyjny Future Shop.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...