Skocz do zawartości
Forum komputerowe PC Centre
Stany2006

Grafika

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem zapytać dlaczego w grach typu call of Duty 2 czy Battle Fild 2 gdy np. idę drogą wzdłuż drzew to patrząc w dal widzę jak np. tekstury drzew się zmieniają (albo zmieniają trochę kolory albo się "dobudowują") W call of Duty 2 np. jak leży trup na ziemi i patrząc na niego cały czas oddalam się od niego to jego tekstury też się zmieniają! Czy ktoś może mi to wytłumaczyć mam kartę graficzną GF 7600gt 1GB ram Athlon 3500 wszystko ustawione w maksymalnych detalach. Bardzo proszę o odpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie artefakty. Jeżeli podkręcasz grafikę to sobie daruj bo przegrzewasz kartę. Jeżeli nie, to ją wyczyść z kurzu i sprawdź czy wiatrak na grafice się kręci dobrze.

Z drugiej strony zainstaluj najnowsze sterowniki, to też może być przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dokładnie co masz na myśli pisząc że się "zmieniają" ale w grach jest takie coś co nazywa się "long dytance" (czy jakoś tak) jeżeli ustawisz to na maksa to wtedy wszystkie przedmioty daleko oddalone są dobrze widoczne a jeżeli long dystance jest mały to wtedy oddalając się od obiektu pogarsza się widok obiektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karta jest nowiutka i ma chłodzenie silent pipe i się nie przegrzewa! Mam zainstalowane najnowsze sterowniki! Chodzi mi dokładnie o to że idąc np. drogą i patrząc na czołg widzę go wyraźnie natomiast oddalając sie i cały czas patrząc na niego w pewnym momencie następuje jakby takie przeskoczenie i on zmienia kształt podobnie jest z drzewami! widać to tylko jak oddalam się od przedmiotów z jednoczesnym patzeniem na nie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ustawieniach grafiki powinienes miec mozliwosc ustawienia dystansu po ktorym tekstury przedmiotów znikają lub stają się gorszej jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprostu jest to kwestia wydajnosci, wiadomo, ze na max ustawieniach graficznych efekt bedzie mniej zauwazalny ale mimo wszystko jest to integralna czesc gry, ktora wspomaga wydajnosc i plynne jej dzialanie, polega to na stopniowym zmniejszaniu detali obiektow, ktorych i tak juz z daleka nie widac w takiej jakosci jak z bliska dlatego bez sensu jest podtrzymywanie wysokiej jakosci tych obiektow (i za razem dodatkowe obciazanie karty graficznej) skoro i tak tego nie widac...

textury zmieniaja sie na mniej wyrazne (jakby bardzo skompresowane graficznie) podobne do wysokiej kompresji JPG, ktora jak pewnie wiecie jest skuteczna, ale przy pewnym stopniu powoduje takie rozmycie obrazu, ze ciezko jest cos rozpoznac:)

modele natomiast zmieniaja swoja strukture, ilosc wierzcholkow, ilosc plaszczyzn no i wiadomo jakos textur, czyli np auto widziane z bliska ma ladnie okragle kola, z daleka natomiast kola sa kanciaste i przypominaja bardziej wielokaty niz kragly owal... to samo tyczy sie modeli postaci, zlozonosc budynkow itd

 

gdyby nie to, to 90% graczy musialo by co 2 miesiace kupowac nowy sprzet... w tym niestety ja:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...