Rozwój nowych technologii doprowadził do powstania kilku nowych gałęzi technologii informacyjnych. Jedną z nich jest branża interaktywna. Często agencja interaktywna mylona jest z Software House. Czym się różnią? Otóż, agencja interaktywna specjalizuje się w przygotowywaniu i wdrażaniu strategii, mającej na celu poprawę wizerunku klienta w Internecie. Wszystko to odbywa się, po zapoznaniu treści briefu, który sporządzony został przez klienta. Często klienci sięgają także po porady, które oferuje agencja interaktywna.
Software House natomiast zajmuje się działaniami bardziej złożonymi i związanymi z kwestiami technicznymi, nie zaś - wizerunkowymi. Do usług oferowanych przez Software House zaliczamy, m.in.: projektowanie stron internetowych, tworzenie stron internetowych, tworzenie aplikacji mobilnych, także budowanie aplikacji webowych. To również: projektowanie graficzne, czy audyt związany z testowaniem aplikacji i oceną ich działania, czy bezpieczeństwa.
Tak naprawdę najbardziej efektywnym rozwiązaniem dla klientów jest współpraca zarówno z agencją interaktywną, jak i Software House. Pozwoli to na tworzenie stron internetowych spójnych graficznie, zgodnie z misją, wartościami marki, a także późniejszym celem wizerunkowym, jaki klient chce osiągnąć. Tworzenie stron internetowych to tylko jeden z przykładów. Każde z działań oferowanych przez Software House, przy odpowiedniej współpracy z agencją interaktywną daje dużą szansę na osiągnięcie zamierzonego celu wizerunkowego.