Skocz do zawartości
Forum komputerowe PC Centre
informatyk od 7 boleści ^^

przyśpieszenie starego komputera

Rekomendowane odpowiedzi

No więc tak, mam starego kompa ,

nie mam zamiaru go zmieniać gdyż nie mam na to pieniędzy bo kasa idzie na sprzęt grający do zespołu.

Z zamiłowania jestem muzykiem ale gram dużo na kompie .

Informatyk ze ,mnie marny ale, nie miś (mi się to stało ... mi się tamto zrobiło ...).

Kompik jak działa to działa jak przestanie będzie problem ^^ ale do rzeczy, czy jest sposób żeby bez zakupywania nowych części i wykupywania programów do tego, przyśpieszyć prace komputera

( bo mnie szlag trafia kiedy w MMORPG zabijają mnie na PVP tylko z powodu lag choć internet wyrwałem 8'kę)

proszę o pomoc :o

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wróżek brak... Podaj może tak konfiguracje komputera... <_>

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dopoki nie znamy konfiguracji pozwole sobie napisac jak (przynajmniej w jakimś stopniu) doprowadzic komputer do stanu, jakby byl po formacie calego dysku - te czynnosci takze zwiekszaja w jakims % wydajnosc, a nawet jesli jest to nieduzy %, to na starym sprzecie kazdy FPS sie liczy;)

1. Przeskanuj dysk jakims antywirem - nawet darmowy, Avast da rade :P

2. Pobierz CCleaner i wyczysc rejestr, pliki tymczasowe.

3. Odinstaluj wszystkie zbedne aplikacje - gry tez sie licza <_<

4. Wywal z autostartu programy, ktore nie sa niezbedne do normalnej pracy, a czesto zwyczajnie zamulaja kompa.

5. Wykonaj defragmentacje wszystkich partycji.

6. Zastanow sie nad zmiana programow dzialajacych w tle na jakies lzejsze alternatywy, dla przykladu: zamien Winamp na AIMP, oryginalnego klienta GG na Pidgina/AQQ itd.

7. Sprawdz, czy producenci Twojego sprzetu nie wydali nowych wersji sterownikow, BIOSu.

8. Zapewne masz XP, wiec sprawdz jaki SP (Servive Pack) posiadasz (Klawisz z logiem Windows+Pause/Break). Najnowszy SP ma numer 3, wiec w razie potrzeby zainstaluj go.

Wszystkie powyzsze czynnosci sa zupelnie darmowe i NIE ingeruja w hardware. Jesli jeszcze cos przyjdzie mi do glowy, to dopisze;) Tymczasem czekamy na szczegolowy opis hardware z Twojego kompa i zobaczymy, co da sie z niego wycisnac sprzetowo:D

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Panie Nerio ,jak wynika z mojego nicku nie jestem zbyt

dobrze obeznanym w kwestii podzespołów bo

"jak działa to spoko " może to lamersko ale na info o systemie mam tak

(AMD sempron2400+ 1.66 GHz 512 RAM )

z kolei panu mesmerize bardzo dziękuję za

pomoc już się biorę do działania ;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Swoja konfiguracje mozesz poznac dzieki np. tej aplikacji: AIDA32.

Niestety, ale Semprony nie krecily sie za dobrze i OC niewiele daje, ale czekamy na reszte konfigu:D

Edytowane przez Mesmerize

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

wielkie dzięki już podaję

karta graficzna Geforce FX 5200

Jednoprocesorowy komputer PC z interfejsem ACPI

procek AMD sempron™2400+]

Komputer

System operacyjny Microsoft Windows XP Home Edition

Dodatek service pack systemu operacyjnego Dodatek Service Pack 2

Płyta główna

Typ procesora AMD Athlon XP, 1666 MHz (5 x 333) 2000+

Nazwa płyty głównej Epox EP-8K9A7I (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio, LAN)

Mikroukład płyty głównej VIA VT8377A Apollo KT400A

Pamięć fizyczna 512 MB (DDR SDRAM)

Typ BIOS'u Award (08/03/04)

Port komunikacyjny Port komunikacyjny (COM1)

Port komunikacyjny Port komunikacyjny (COM2)

Port komunikacyjny Port drukarki (LPT1)

co jeszcze podać??

ścią gam SP3 i robie defragmentacje 3 partycji

Edytowane przez informatyk od 7 boleści ^^

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Tak sobie patrze na to i mysle, ze predzej usmiercisz swojego PC niz go podkrecisz, by odczuc rzeczywista roznice.. Bo wiesz na upartego niby mozna wszystko, ale nie chce Cie nakrecac, ze warto, bo IMO nie warto;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

bardziej niż za wszystkie porady dziękuję za przestrogę bo

o takie dzisiaj najtrudniej zrobiłem prawie wszystko do service pack

bo nie chce zainstalować jakiegoś pliku ale mimo to poprawiło się kompikowi

wielkie dzięki jeszcze raz ^^ ide ciupać w cabala .

bez odbioru

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dopoki nie znamy konfiguracji pozwole sobie napisac jak (przynajmniej w jakimś stopniu) doprowadzic komputer do stanu, jakby byl po formacie calego dysku - te czynnosci takze zwiekszaja w jakims % wydajnosc, a nawet jesli jest to nieduzy %, to na starym sprzecie kazdy FPS sie liczy;)

1. Przeskanuj dysk jakims antywirem - nawet darmowy, Avast da rade :P

2. Pobierz CCleaner i wyczysc rejestr, pliki tymczasowe.

3. Odinstaluj wszystkie zbedne aplikacje - gry tez sie licza <_<

4. Wywal z autostartu programy, ktore nie sa niezbedne do normalnej pracy, a czesto zwyczajnie zamulaja kompa.

5. Wykonaj defragmentacje wszystkich partycji.

6. Zastanow sie nad zmiana programow dzialajacych w tle na jakies lzejsze alternatywy, dla przykladu: zamien Winamp na AIMP, oryginalnego klienta GG na Pidgina/AQQ itd.

7. Sprawdz, czy producenci Twojego sprzetu nie wydali nowych wersji sterownikow, BIOSu.

8. Zapewne masz XP, wiec sprawdz jaki SP (Servive Pack) posiadasz (Klawisz z logiem Windows+Pause/Break). Najnowszy SP ma numer 3, wiec w razie potrzeby zainstaluj go.

Wszystkie powyzsze czynnosci sa zupelnie darmowe i NIE ingeruja w hardware. Jesli jeszcze cos przyjdzie mi do glowy, to dopisze;) Tymczasem czekamy na szczegolowy opis hardware z Twojego kompa i zobaczymy, co da sie z niego wycisnac sprzetowo:D

Czyszczenie rejestru robimy po usuwaniu wszelkich zbednych pliwko, aplikacji i programow, a takze plikow tymaczowych i podobnych. W odwrotnej kolejnosci po usunieciu smieci wpisy w rejestrze zamieniaja sie na zbedne niepotrzebne klucze i stanowia jedynie niepotrzebny harmider;)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Swoja konfiguracje mozesz poznac dzieki np. tej aplikacji: AIDA32.

Niestety, ale Semprony nie krecily sie za dobrze i OC niewiele daje, ale czekamy na reszte konfigu:D

Stanowczo bardziej polecam Everest Corporate Edition, dostepny na kazdym trackerze torrent badz sieci P2P;)

btw Everest to kontynuacja programu AIDA32 (za jakosc sie placi, a wiec szukamy cracka);)

// info:

No to kolego się doigrałeś...

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi