Skocz do zawartości
Forum komputerowe PC Centre
informatyk od 7 boleści ^^

przyśpieszenie starego komputera

Rekomendowane odpowiedzi

No więc tak, mam starego kompa ,

nie mam zamiaru go zmieniać gdyż nie mam na to pieniędzy bo kasa idzie na sprzęt grający do zespołu.

Z zamiłowania jestem muzykiem ale gram dużo na kompie .

Informatyk ze ,mnie marny ale, nie miś (mi się to stało ... mi się tamto zrobiło ...).

Kompik jak działa to działa jak przestanie będzie problem ^^ ale do rzeczy, czy jest sposób żeby bez zakupywania nowych części i wykupywania programów do tego, przyśpieszyć prace komputera

( bo mnie szlag trafia kiedy w MMORPG zabijają mnie na PVP tylko z powodu lag choć internet wyrwałem 8'kę)

proszę o pomoc :o

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wróżek brak... Podaj może tak konfiguracje komputera... <_>

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Dopoki nie znamy konfiguracji pozwole sobie napisac jak (przynajmniej w jakimś stopniu) doprowadzic komputer do stanu, jakby byl po formacie calego dysku - te czynnosci takze zwiekszaja w jakims % wydajnosc, a nawet jesli jest to nieduzy %, to na starym sprzecie kazdy FPS sie liczy;)

1. Przeskanuj dysk jakims antywirem - nawet darmowy, Avast da rade :P

2. Pobierz CCleaner i wyczysc rejestr, pliki tymczasowe.

3. Odinstaluj wszystkie zbedne aplikacje - gry tez sie licza <_<

4. Wywal z autostartu programy, ktore nie sa niezbedne do normalnej pracy, a czesto zwyczajnie zamulaja kompa.

5. Wykonaj defragmentacje wszystkich partycji.

6. Zastanow sie nad zmiana programow dzialajacych w tle na jakies lzejsze alternatywy, dla przykladu: zamien Winamp na AIMP, oryginalnego klienta GG na Pidgina/AQQ itd.

7. Sprawdz, czy producenci Twojego sprzetu nie wydali nowych wersji sterownikow, BIOSu.

8. Zapewne masz XP, wiec sprawdz jaki SP (Servive Pack) posiadasz (Klawisz z logiem Windows+Pause/Break). Najnowszy SP ma numer 3, wiec w razie potrzeby zainstaluj go.