Skocz do zawartości
Forum komputerowe PC Centre

Za kulisami PC Centre

  • wpisów
    69
  • komentarzy
    59
  • wyświetleń
    163 183

Straszne! Microsoft będzie zmuszał do oglądania reklam!

Geo

93 wyświetleń

Czy podobaj± Ci się obrazki symbolizuj±ce rangi na Forum?  

  1. 1. Czy podobaj± Ci si? obrazki symbolizuj±ce rangi na Forum?

    • Tak, s± ¶wietne
      6
    • Tak
      1
    • S± takie sobie
      3
    • Nie
      2

Gdy przeglądając dziś łamy serwisu Wykop.pl przeczytałem nagłówek podobny do tego, który zastosowałem jako tytuł niniejszego wpisu, pełen przerażenia kliknąłem na odnośnik umożliwiający mi przeczytanie całości. Załadował się serwis Wirtualne Media, w moim mniemaniu raczej poważny i dobrze redagowany, a tam znajdował się news pod tytułem "Microsoft chce zmusić internautów do oglądania reklam". Czyżby wielkimi krokami zbliżał się moment, kiedy to kupując Windowsa, dodatkowo "reperować" będziemy budżet giganta z Redmond wpływami z reklam?

 

Media kochają sensację. Bo jak się okazało, aktualność opublikowana na łamach tego serwisu dotyczyła wniosku patentowego złożonego przez Microsoft (który został przyjęty - należy dodać), zakładającego śledzenie przy pomocy kamery internetowej z systemem identyfikacji twarzy, czy użytkownik faktycznie ogląda reklamy. Cały projekt dotyczy systemu serwowania reklam, który firma założona przez Billa Gatesa być może wdroży. Osoby, które zapiszą się do programu, będą mogły w zamian za oglądanie reklam dostawać kredyty - te z kolei będzie można zamienić na pieniądze.

 

Gdzie więc ci wszyscy biedni użytkownicy zmuszani do oglądania reklam? Wygląda na to, że nikt nikogo do niczego zmuszał nie będzie, a chętnym wręcz za to płacił... Microsoft twierdzi, że pomysłem oprócz osób prywatnych mogą być zainteresowane także szkoły, chcące poprawić swój budżet. Polskiej edukacji by się to przydało, problem jedynie w tym, że na początku system serwowania reklam ma być dostępny jedynie dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

 

Microsoft swoją drogą dobrze kombinuje. Reklamodawcy są gotowi dać większe pieniądze, jeśli będą mieli pewność, że ich przekaz reklamowy zostanie odebrany. Wprawdzie wiele innych systemów serwowania w reklamy "pilnuje" użytkownika, każąc mu co jakiś czas kliknąć w określony link, nigdy jednak nie ma pewności, że ten faktycznie ogląda reklamę - przecież może w tym czasie np. czytać gazetę, co jakiś czas odrywając wzrok, aby kliknąć w odnośnik.

 

Co jednak, gdy użytkownik nie będzie oglądał reklam? Logika nakazywałaby powiedzieć, że pieniądze nie trafią na jego konto. I tak zapewne będzie. Jednak i na łamach Wirtualnych Mediów, i serwisu The Inquirer, który ową informację podał jako pierwszy, jest coś, czego naprawdę można by się obawiać: jeśli ktoś, kto zgodzi się na oglądanie reklam, nie będzie tego robił należycie, "oprogramowanie wyłączy komputer albo przejmie nad nim kontrolę". Podchodzę jednak do tego z bardzo dużą rezerwą...

 

Ów groźny zdaniem niektórych patent wpisuje się w politykę Microsoftu, zmierzającą do zwiększenia udziałów firmy na rynku reklamowym. Weźmy choćby pod uwagę zakup firmy Massive, którego gigant z Redmond dokonał w zeszłym roku.

 

A co Wy myślicie o tym wszystkim?



0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...