Skocz do zawartości

Dwa dyski SATA jako jeden .

Dwa dyski SATA jako jeden

• Nie możesz odpowiedzieć
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 marel12467

Osesek

• Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 5 styczeń 2012, 15:59

Witam . Jeśli nie w tym dziale to przepraszam. Mam dwa dyski WD160GB i moje pytanie brzmi czy da się je połączyć jako jeden dysk ?? Jeśli tak to jak ?? Jestem w tym temacie zielony wiec jeśli się da proszę o łatwe opisanie jak . Słyszałem coś o RAID

#2 Nerio

Ważniak

• Administratorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1926 postów
  • Miasto: Rybnik

Napisano 5 styczeń 2012, 16:18

Specyfikacja komputera. Informacje o dyskach - identyczne?

#3 marel12467

Osesek

• Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 5 styczeń 2012, 22:49

Wyświetl postUżytkownik Nerio dnia 5 styczeń 2012, 16:18 napisał

Specyfikacja komputera. Informacje o dyskach - identyczne?

Płyta Główna MSI K9A2 CF
4GB Ram Kingston
Procesor AMD Athlon X2 5000 ( 2,6GHz)
Karta Graficzna GeForce 9600GT 512MB DDR3
Zasilacz Xilence 550W

Tak dwa takie same te same rozmiary oraz ta sama firma

#4 Nerio

Ważniak

• Administratorzy
  • 1926 postów

Napisano 6 styczeń 2012, 10:19

Jaka wersja BIOSu? W 1.C była aktualizacja ROMu RAIDu.

Obsługiwane tryby to 0, 1 i 0+1. Zapewne zależy ci na wydajności, więc tryb 0. Trzeba się jednak liczyć z możliwością utraty danych jak padnie ci jeden dysk. Inna sprawa, że przed założeniem raidu albo robisz kopie albo olewasz dane, bo o ile pamięć mnie nie myli to po takiej operacji wszystko leci w powietrze.

Co i jak zrobić znajdziesz w manualu płyty głównej - dodatek B: http://download1.msi...e/E7388v1.0.zip

#5 marel12467

Osesek

• Użytkownicy
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 6 styczeń 2012, 13:24

Wyświetl postUżytkownik marel12467 dnia 6 styczeń 2012, 13:24 napisał

A nie ma Polskiej wersji do mojej płyty ????

Podłączyłem te dyski tak --------> http://www.fotosik.p...7280e1ab01.html Jeśli źle to proszę o podpowiedź jak to podłączyć.