Skocz do zawartości
Forum komputerowe PC Centre
szymwisn52

Instalacja Linuxa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zainstalować na laptopie Linuxa i jednocześnie zostawić Windowsa 10, ale mam mało miejsca na dysku i nie zapowiada się, żeby miało go być więcej. Jestem zielony w tych tematach i zastanawiam się, czy są różne rodzaje linuxa, czy mogę zainstalować coś lekkiego, co nie zajmie dużo miejsca. Słyszałem też, że mogę mieć linuxa na pendrivie i przy podłączeniu mogę normalnie w nim działać. Czy ktoś wie jak coś takiego zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popytajcie w tej kwestii znajomych. Moim zdaniem to jest naprawdę bardzo dobre rozwiązanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, choć autorowi pewnie nie pomogę, ale może przyda się komuś innemu :) Linux to bez wątpienia dobra sprawa, można na nim bezpiecznie przeglądać strony www, posiada dobre środowisko graficzne. Gdyby nie fakt, że wiele programów nie wchodzi na linuxa, byłby dla mnie systemem idealnym. Polecam wersję Mint lub Ubuntu. Na instalację Linuxa polecam min. 25 GB, ale i 15 GB by wystarczyło (choć po zainstalowaniu szybko może zacząć brakować na nim miejsca).

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu możesz zainstalować linuxa koło windowsa. Ja mam tak zrobione i sobie chwalę. Niestety nie wszystkie oprogramowanie działa mi bezbłędnie na linuxie. Ogólnie mam zainstalowanego Minta i Windows 10 na jednym komputerze. Jutro postaram się sprawdzić ile to zajmuje.

 

---------------------

Blog inwestowanie

Edytowane przez grazynakat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz bootowalna z pendrive np: Fedora. 

Jak zabotujesz fedora to użyj Gparted. Tym programem łatwo zmienisz rozmiar partycji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi